dimecres, 8 de desembre del 2010

KAMENI

200 partits en blanc i blau




Un 28 de agost de 2004, els aficionats que van pujar a Montjuïc rememorar segur al mític Thomas N'Kono quan van veure que la porteria de l'Espanyol tornava a estar ocupada per un altre camerunès. Carlos Kameni iniciava aquest dia un camí que, més de sis anys després, continua recorrent. L'Espanyol va empatar a un amb el Deportivo i Kameni va haver de ser substituït en el minut 70 per Biel. Van ser els únics 20 minuts que es va perdre en tot un campionat, el primer, que el va catapultar després parar penals Ronaldo, Fernando Torres o Julio Baptista, entre d'altres, ia una memorable actuació en el derbi del Camp Nou. Ara, Carlos està a punt de sumar 200 partits a Primera, sempre defensant els colors de l'Espanyol. Els complirà aquest diumenge a San Mamés, en un partit on davant tindrà precisament a un ex company, Gorka Iraizoz.


Si no fos per N'Kono, Kameni no hagués arribat a l'Espanyol. "Tenia una oferta del Bolton molt important, però llavors em va trucar Tommy i em va dir: "Charly, has de venir a l'Espanyol. Et conec i aquí vas a triomfar " La diferència econòmica era molt gran, però aquesta conversa va ser definitiva ", relata el camerunès, que mai ha oblidat que l'Espanyol ha estat el club que li ha permès triomfar a l'elit:" Sempre agrairé a l'Espanyol el que està fent per mi. Jo ja era al futbol francès, però no jugava molt, i aquí em van obrir la porta. Després, vaig haver de demostrar el que valia ".

En tots aquests anys, Kameni reconeix que "he canviat molt. Venia d'un país amb una filosofia molt diferent de futbol i havia d'entrar directe en la competició i adaptar-ràpid ". I així ja fa sis temporades, en què gairebé sempre ha estat fix sota els pals. Però això no significa que no hagi hagut de lluitar al màxim, no només ara: "Competència sempre hi ha hagut, des que vaig arribar a Barcelona. Jo li tinc un gran respecte a tots els porters que han estat els meus companys ".
Ara, ja no és el jovenet que va arribar al 84 sense cap experiència en el futbol espanyol, però no creu que hagi arribat al seu sostre. "Amb l'edat que tinc -26 anys-estic segur que el millor Kameni està per arribar i estic disposat a treballar molt dur per aconseguir-ho", declara convençut.
Dos-cents partits de Lliga, més de sis temporades, en què ha hagut de tot: "Molt bons moments, com la Copa del Rei, entrar a la UEFA, i també dolents, els anys difícils en què hem hagut de lluitar per no descendir i sobretot la mort d'un company. Però a la vida no s'ha de quedar-se només amb els bons moments, els difícils et permeten madurar i créixer ". Kameni ha crescut, i de quina manera, al mateix ritme que un Espanyol que gaudeix, amb el camerunès sota pals, d'un dels moments més dolços de la seva història.