dijous, 19 de maig del 2011

L'adéu emocionat d'un mite perico

Un emocionat Iván de la Peña confirma que es retira a finals d'aquesta temporada


Iván de la Peña ha dit adéu. El seu cos li ha donat l'últim avís, després d'un autèntic calvari amb les interminables lesions i el mític, extraordinari i fantàstic migcampista de l'Espanyol no ha pogut contenir les llàgrimes a l’explicar que havia d'abandonar el futbol, “encara que el meu cap em demanava que seguís endavant”. Aquest dissabte, davant el Sevilla, serà l'última vegada que se li vegi en un partit oficial. I així, amb un emocionant discurs, entretallat per les llàgrimes, De la Peña ha reviscut el seu passat com a futbolista, ha reconegut tot el que el futbol li ha donat i ha agraït “l'immens afecte que he rebut de tota la gent de l'Espanyol des del primer dia”.

De la Peña ha afirmat que el futbol és “el més gran que hi ha” i que ha complert molts reptes. “Vaig tenir la il•lusió de jugar a Primera Divisió i ho vaig aconseguir. He gaudit moltíssim d'aquesta professió, perquè el futbol m'ha donat els millors amics i vull agrair els moments que he passat: he gaudit com un nen petit. No m'esperava l'afecte que he rebut durant la meva etapa aquí pel meu passat, del que em sento molt orgullós. Gràcies, gràcies i gràcies al club, a la institució, a l’afició…”. El capità espanyolista ha assenyalat que ho ha donat tot i que ha intentat ser “el millor professional possible”. Així mateix, ha insistit que es queda “amb tots els anys malgrat haver sofert en alguns moments. Sempre han estat positius, bonics: el dia del Murcia, el partit contra la Reial Societat, l'any de la UEFA. He gaudit molt”.

El jugador ha reconegut que li hagués agradat que aquests dos últims anys fossin “millors” encara que ha apuntat que aquesta última temporada ha gaudit molt veient a l'equip. “M'hagués agradat jugar més per retornar l'afecte, però, per desgràcia, per culpa de les lesions no he pogut tenir continuïtat. Vull agrair tot el suport rebut”, ha manifestat. De la Peña ha reconegut que per culpa de les lesions no ha jugat tant com hagués volgut: “El futbol ha estat just. Seria egoista per la meva banda dir el contrari. Les lesions m'han ajudat a ser més fort, m'ha fet créixer com a persona, jugador”.

En la seva compareixença, el càntabre no s'ha oblidat de ningú:“Vull donar les gràcies a la meva gent, a la gent de Santander que va confiar en mi quan vaig començar la meva carrera, al Barcelona per l'oportunitat que em va donar de jugar en un gran club i els anys que vaig passar, al Lazio, a l'Olympique de Marsella i a l'Espanyol per haver passat uns anys meravellosos. Mai vaig pensar que m'’estimarien tant aquí com m'han estimat; sempre els portaré en el meu cor”. De la Peña, qui ha reconegut que per a ell el millor futbolista ha estat Ronaldo, ha destacat la figura de Laureano Ruiz: “De tots els entrenadors ha après alguna cosa i han intentat treure el millor. Vull donar-li les gràcies a Laureano Ruiz per tot el que vaig aprendre”.

El migcampista que ha estat acompanyat pel conseller delegat,Joan Collet, Mauricio Pochettino, Luis García, Javi Márquez,Thomas N'Kono, i el seu agent, Manel Ferrer, ha assegurat que la seva intenció és gaudir “dels meus amics, de la meva dona, que és meravellosa, dels meus fills, que han sofert molt. Els demano perdó pels moments tan complicats que ha passat. Ara vull seguir gaudint del futbol. Venir a veure i gaudir d'aquest gran club i veure i fer altres coses que no he pogut durant la meva carrera com a futbolista”. De la Peña ha insistit que no pensa en més enllà del dissabte. “A dia d'avui no em veig entrenant. Penso en gaudir del dissabte, en acomiadar-me al terreny de joc si el mister em posa. Després ja ho veuré… M'agradaria seguir vinculat al món del futbol, perquè és el que sempre he fet”, ha subratllat.

Finalment, el capità blanc-i-blau, que ha agraït el respecte que ha mostrat la premsa durant aquests dos anys, ha desitjat que l'Espanyol segueixi creixent en un futur. “Em quedo amb el sentiment d'aquest club, de l'afició, dels jugadors… Aquest club és molt gran i cal ajudar a què segueixi creixent. De vegades no ho valorem tant, però aquest és un gran club”, ha finalitzat.